Michaela Katonová Rôzne Rôzne

OBRAZOM: Predvolebnú kampaň „okorenil“ kastingový kráľ i vulgarizmy. Agitácia opäť terčom ľudovej tvorivosti

Paródie recesistov i odporcov politických lídrov bavia internet. Na paškál si berú patetické heslá, nevyriešené kauzy i majetkové pomery uchádzačov o poslanecké kreslá.

Ilustračný obrázok k článku OBRAZOM: Predvolebnú kampaň „okorenil“ kastingový kráľ i vulgarizmy. Agitácia opäť terčom ľudovej tvorivosti
Zdroj: Dnes24.sk

Ľudová tvorivosť nemá hraníc a pri politických kampaniach to platí dvojnásobne. Niektoré počiny internetových vtipkárov a názorových oponentov politikov možno označiť za smiešne, iné sú útočné a ich cieľom je zneistiť voličov. Fotomontáže, žartovné slogany a upravené billboardy oživili aj kortešačky pred marcovými voľbami do Národnej rady.

Obľúbeným terčom je predvolebná agitácia vládneho Smeru na čele s dosluhujúcim premiérom Robertom Ficom. V pomyselnom rebríčku najparodovanejších lídrov a ich kampaní nezaostáva ani šéf Obyčajných ľudí Igor Matovič či multiotec Boris Kollár zo strany Sme Rodina.

Heslá i hlavy v alobale

Smer, ktorého prieskumy i stávkové kancelárie favorizujú za víťaza, je častým terčom ľudovej tvorivosti. Vtipkári, kritici i politickí sokovia „upravujú“ volebné heslá. Slogan „Robíme pre ľudí“ dostali na niekoľkých billboardoch v hlavnom meste podobu „Nerobíme pre ľudí nič“. Na sociálnych sieťach sa zas objavilo napríklad v podobe „Robíme masáže“.

Pozornosť na internete vyvolal aj alobal na hlavách smeráckych špičiek z dielne Moral & Banal. Ide o narážku na kauzu bývalého poslanca za Smer Vladimíra Jánoša, ktorý mal podľa tvrdení jeho manželky baliť do alobalu obrovské sumy od riaditeľa Hornonitrianskych ba­ní.

Pán Pátrovič aj „Zbohom rodina“

Recesisti a „ideoví“ oponenti neobišli ani Obyčajných ľudí a nezávislé osobnosti. Na jednom z výtvorov pózuje medzi Igorom Matovičom a Danielom Lipšicom zo strany NOVA notorický známy účastník kastingov talentovej šou pán Pátrovič. Trojica na fotomontáži „láka“ na fiktívny slogan „Spravodlivosť prichádza. Spása Slovenska“.

Výsmech si vyslúžil aj svojrázny podnikateľ Boris Kollár, ktorý sa vo svojej kampani oháňa sloganom „Verte mi. Nie som politik.“ Jeho stranu Sme rodina, premenovali na sociálnych sieťach na „Zbohom rodina“. Mnohonásobného otca, ktorý má deti s viacerými partnerkami a chce do parlamentu, prirovnali k akčnému hrdinovi béčkových filmov Chuckovi Norrisovi.

Šéf kresťanských demokratov Ján Figeľ si od kritikov vyslúžil nelichotivé „Odpočívaj v pokoji Slovensko. Skončí to plačom“.

Oveľa tvrdšie zbrane však používajú samotní politici a ich spindoktori. Antikampaň ako tradičná súčasť kortešačiek neobišla ani tohtoročné voľby. Svoje o tom vie napríklad Igor Matovič či Richard Sulík.

Posielajte vaše tipy na vtipy o politikoch.

Prečítajte si tiež: OBRAZOM: Falošné Slovensko, „holé zadky“ i zvieratá. Prinášame hitparádu predvolebných billboardov

Kampaň očami recesistov
8
Galéria
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM