Alexandra Húsková Rôzne

OBRAZOM: Ako sa stavali diaľnice v socializme : D2 Malacky - Bratislava

Prezrite si vyše štyridsaťročné zábery výstavby tridsaťkilometrového diaľničného úseku Malacky - Bratislava. Celková dĺžka D2 v súčasnosti je osemdesiat kilometrov.

Ilustračný obrázok k článku OBRAZOM: Ako sa stavali diaľnice v socializme : D2 Malacky - Bratislava
Zdroj: TASR

Diaľnica D1 Začína na štátnej hranici s Českom, hraničným priechodom Lanžhot – Brodské. Pokračuje južne smerom Kúty, Malacky, Bratislava, až na hraničný priechod Čunovo – Rajka na štátnej hranici s Maďarskom.

Výstavba prvého úseku diaľnice začala v roku 1969. Diaľnica v úseku od Malaciek po Bratislavu – Lamačskú cestu bola dokončená v roku 1973. V tomto úseku bolo naplánovaných tridsaťtri mostných objektov.

Cesta je 26,5 metra široká a ako uvádzajú zdroje, prvý, 29-kilometrový úsek, Malacky-Bratislava postavil Doprastav za 52 mesiacov. Navrhovaná rýchlosť bola v tej dobe udávaná na 150 kilometrov za hodinu a životnosť diaľnice bola odhadovaná na 20 až 25 rokov.

Na snímkach môžte vidieť „poklopkanie“ základného kameňa, vtedajší moderný stroj značky Gunter a Zimmermann, ktorý kladie 30 centimetrovú štrkopieskovú izolačnú vrstvu na stavbe novej autostrády, stavbu železničného mosta v Stupave, 879 metrový most ponad rieku Moravu, až po slávnostné otvorenie na jeseň roku 1973 spolu s oslavami VOSR a prvé autá na ceste do Malaciek.

OBRAZOM: Ako sa stavali diaľnice v socializme - D2 Malacky - Bratislava
19
Galéria
Zdroj: TASR
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM